Uchwała Nr XXXIII/348/2005
Rady Miejskiej w Prudniku
z dnia 18 stycznia 2005 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Prudnik na 2005 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” i „i” , pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116 poz. 1203) oraz art. 109, art. 110, art. 116, art. 117, art. 118 i art. 124 ust. 1 i ust. 2 pkt. 1 i 2, ust. 3 oraz art. 128 ust. 2 i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874 i Nr 166 poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703) Rada Miejska w Prudniku uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się budżet Gminy Prudnik na rok budżetowy 2005.
§ 2
1. Ustala się dochody budżetu gminy zgodnie z załącznikami nr 1 – 3, na łączną kwotę 52.011.000,00 zł, w tym:
- dochody związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami na kwotę 8.586.445,00 zł;
- dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 320.000,00 zł.
2. Ustala się wydatki budżetu gminy zgodnie z załącznikami nr 3 i nr 4, na łączną kwotę 49.658.942,00 zł, w tym:
- wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami na kwotę 8.586.445,00 zł;
- wydatki związane z realizacją zadań wspólnych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na kwotę 26.000,00 zł;
- wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na kwotę 320.000,00 zł.
3. Ustala się rozchody budżetu zgodnie z załącznikiem nr 5.
Nadwyżkę budżetową w kwocie 2.352.058,00 zł przeznacza się na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 3
Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 300.000,00 zł.
§ 4
1. Ustala się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Ustala się wykaz realizowanych przez gminę wydatków majątkowych zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 5
1. Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych gminy zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Ustala się zakres i kwoty dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 8 niniejszej uchwały.
3. Ustala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 6
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 7
Zestawienie kwot i zakres dotacji na 2005 rok określa załącznik nr 11.
§ 8
1. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania przeniesień wszystkich planowanych wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach danego działu klasyfikacji budżetowej.
2. Upoważnia się Burmistrza do przekazania upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziału klasyfikacji innym jednostkom organizacyjnym gminy z wyjątkiem zwiększeń wynagrodzeń i wydatków inwestycyjnych.
§ 9
1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 1.000.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetu gminy.
2. Ustala się maksymalną wysokość poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym, w kwocie 50.000,00 zł.
3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 50.000,00 zł.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach innych, niż bank wykonujący bankową obsługę budżetu gminy.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Prudnika.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Henryk Sobczak